En liten stund

Huvudvärken slog till. Något med bihålorna kanske? Oavsett varför tyckte jag att ett par timmar i soffan passade. Popcorn och choklad och Breaking Dawn, den sista boken i The Twilight Saga. Första hundra sidorna lästa. Av 750 drygt. Det är en tegelsten. Och jag undrar om jag läst den bara en gång. Allt känns inte jättebekant. Filmerna (eftersom de gjorde två av sista boken) har jag inte heller sett mer än en gång, tror jag. Breaking Dawn är liksom svagast i serien. Får se om jag ändrat mig.

En liten stund har jag ägnat åt manuset. Raderade två sidor text bara sådär. De funkade inte längre. Sedan blev det dryga 500 ord nytt. Sedan orkade jag inte mer. Och nu, kanske läsa lite till? Eller kika lite på TV? Oändliga möjligheter.

8 reaktioner på ”En liten stund

  1. Tyckte också att den sista var svagast när jag läste, kanske beror det på att den är brutalt lång sett till innehållet? Tycker du gör det bra som arbetar med manuset trots huvudvärken, heja heja!

    • Brutalt lång är ordet. Den hade mått bra av en rejäl nedklippning.
      Lite ville jag ändå kika på manuset trots att huvudet inte riktigt höll med. Och det kändes gott att få gjort lite. Blir mindre rastlös om jag försöker ta lite varje dag.

  2. Belöning efter bra jobb är alltid bra 😊 Läste Breaking Dawn för många år sedan (minns att jag fortfarande gick i högstadiet) och tyckte då att den var bra. Men smaken förändras ju! Har hela serien här hemma i bokhyllan, får kanske plocka fram och läsa om någon gång. Kanske är de inte alls som jag minns dem.

    Jag och min syster pratade faktiskt om böckerna häromdagen, kanske är detta ett tecken? Haha. Och håller med ovanstående om att det är bra jobbat som arbetar på trots huvudvärken! 🤗

    • Jag läste The Twilight saga som vuxen och tycker ändå läsupplevelsen förändras något varje gång, men skillnaden blir inte lika stor som när jag plockar upp böcker jag läste som tonåring. Antar att en ”planar ut” 😉 Tack. Jag gillar inte att kapitulera för huvudvärk men brukar förstås ta det mycket lugnare då. Att kika bara lite på texten kändes lagom.

  3. Själv reagerar jag på omslaget (såklart hehe), är svag för bokomslag med schackrutor 😛 Så läckert!
    Ibland vill det sig inte med skrivandet, speciellt om man är lite sjuk med, så bättre koncentrera sig på att vara sjuk, tycker jag 🙂 Bra tillfälle till extra lästid med 😛

    • Jag tycker också det är ruskigt snyggt. Överlag är Twilight-sagans omslag snygga. Är svag för det svarta och något enklare motiv.
      Huvudvärk kommer och går. Gårdagens släppte tack och lov men jag har varit rysligt trött idag. Kanske nåt som spökar ändå… Och alla tillfällen till läsning får en allt se till att ta vara på. 😊

Kommentera

