Idag har jag ont i lilltån. Så det så.

Jag vill inte.

Jag har pluggat lite. Nu har jag tid att titta på manuset. Och faktiskt ork efter några dagar med febertrögt huvud och svidande skrapig hals. (För att inte tala om snuvan…) Men jag vill inte.

Jag känner inte för det.

Imorgon kanske? Då har jag tid. Och ork. Och jag kommer säkert manusfixa även om jag inte riktigt känner för det. För det är ju så jag brukar göra. Sätter mig ändå. För jag blir nöjd när jag är klar. Ungefär som att träna. En vill inte och tycker att en nog har lite ont i lilltån så att det inte går att hoppa och studsa på ett pass, men så går en i alla fall och tycker att en var jätteduktig som minsann gjorde det en föresatt sig. Så brukar det vara med skrivandet också. Men jag vill inte idag. Jag har för ont i lilltån.

 

7 reaktioner på ”Idag har jag ont i lilltån. Så det så.

  1. Åh, jag vet precis! Skrämmande ofta är skrivandet som träning för mig, d.v.s. ett nödvändigt ont. Motståndet är ibland oerhört! Men på något sätt händer det i alla fall. För att vara utan denna plåga är otänkbart.

    Det är inte farligt att trilskas och vägra lite ibland – jag gör det ofta och det blir ändå böcker till slut👍🏻

    • Jag ser det inte generellt som ett nödvändigt ont. Ofta går det rätt bra. Har mycket svårare att komma iväg på träning 😄 Och trots pauser brukar det ju faktiskt bli så att jag kommer framåt – bara lite långsammare… Skönt att höra att fler kan känna likadant. 😊

  2. Hoppas du har det bättre idag. 🙂

    Det är precis likadant för mig ibland och då brukar jag faktiskt ta ledigt från skrivandet utan krusiduller. Oftast är jag ju bara lite dramatisk och vill ha uppmärksamhet och beröm (från mig själv då) för att jag är så duuuktig som sätter mig och skriiiver, men vissa dagar säger hjärnan NEJ på riktigt och då är det bättre att bara göra något annat tycker jag, än att gå runt och må dåligt för att jag borde skriva men inte gör det.

    Det är svårt det där, för jag tror att man måste vara en sådan som tvingar sig själv till saker för att det ska bli någon bok över huvud taget, men samtidigt är det inte bra om det går överstyr. Att hitta den balansen kan vara klurigt.

    • Tack, det är mycket bättre idag även om tv:n lockat mer än datorn. 😉 Balansen i det senaste har ju varit ett gott arbete överlag med endast några mindre pauser som snarare berott på skoluppgifter eller att jag haft annat för mig. Nu när jag inte ens orkar gå ut och har gjort klart kursuppgifterna finns liksom ingen ursäkt till att inte skriva/redigera. Men än har jag inte gjort det. Får se hur det blir idag. Vet dock att gör jag inget idag händer inget förrän nästa helg eftersom jag inte har tid i veckan (ska bort) och det känns lite surt. Men, ibland är det så. Får stå ut med det också 🙂

  3. Igår fick jag glas rakt in i stortån och idag råkade jag sätta mig själv med stolsbenet rakt på samma tå. Hoppas du mår bättre nu. 🙂

Kommentera

