En dag med mycket och ändå för lite

Söndagar är för korta. Jag är nöjd med att jag hunnit redigera flera timmar och att jag hunnit skriva lite nytt också (448 ord) men jag skulle gärna ha gjort ännu mer. Men så behövde jag lämna tillbaka några böcker till biblioteket. Och fisken behövde nytt vatten och få bort algerna. Och naglarna behövde verkligen nytt nagellack. Lite dammsugning behövde också göras, med betoning på lite. Gjorde bara hälften. Fast jag dammade duktigt i hela lägenheten.

Och då har jag ändå inte fått klart min praktikrapport som jag tänkt gjort idag eftersom jag hade sista handledningstillfället igår. Ja, ja. Mycket gjort, ändå en känsla av att inte ha hunnit med. Knäppt det där.

Roligt är i alla fall att jag under slutet av veckan har fått två nya följare. Välkomna till min blogg och tack för att ni läser och vill följa den. 🙂

Och så har jag tittat på konståkning. Här är VM-guldvinnaren Yusuru Hanyu.
8 reaktioner på ”En dag med mycket och ändå för lite

  1. Det är ju så där, att man (jag) aldrig riktigt är tillfreds med sin (min) egen prestation. Man tänker alltid att man kunde ha krämat ut mer ur dagen. För mig låter det som om du hunnit med jättemycket! Och så bra att du prioriterade din fisk:)

    • Jo jag hann med en hel del. Fisk och naglar var prio det ville jag inte skjuta på. Kampfiskens skål får en rejäl omgång drygt varje månad beroende på hur algigt det blivit. 😊

  2. Ja, hela helgen är för kort. Alltid. Tycker det låter som om du jobbade på rätt ordentligt, och hann med att bry dig om fisken ändå 🙂

Kommentera

