En smakebit på söndag – The Last Star

Mitt bidrag till dagens Smakebit hos Mari blir den sista boken från Rick Yanceys trilogi som började med The Fifth Wave (Den femte vågen) och som nu avslutas med The Last Star. En dystopisk science-fiction serie som är späckad med action.

”CASSIE

I’M GOING TO KILL Evan Walker.
The brooding, enigmatic, self-involved, secretive bastard. I’m going to put his poor, tortured, human-alien hybrid soul out of its misery. You’re the mayfly. You’re the thing worth dying for. I woke up when i saw myself in you. Oh, puke.” (s21)

Roligt att kunna vara med idag. Jag har oftast lite ont om tid att göra smakbitar med tanke på att jag på söndagarna brukar får ihop veckans kursuppgifter och skicka in dem. Men nu var jag klar redan igår. Yay! Det ger mig tid att blogga, läsa smakebitar och jobba med det egna manuset. Trevlig söndag!

14 reaktioner på ”En smakebit på söndag – The Last Star

  1. Ja, den här trilogin har jag läst och tyckte var helt okej. Två första läste jag på svenska och den här sista på engelska för att jag inte ville vänta på översättningen. Tack för påminnelsen!

  2. Yes! ”En dystopisk science-fiction serie som är späckad med action.” En sån mening kan få mig på fall. 😀
    Mycket lockande, tack för smakbit! 🙂

  3. Jeg har The Fifth Wave i bokhyllen, men jeg har ikke fått begynt på den. Det er bare fordi jeg har så mange bøker jeg ikke har lest at det ikke er tid 🙂 Ha en riktig fin palmesøndagskveld og en god påske!

Kommentera

