Radera! Radera?

En redigeringsdag senare här har jag skrivit 819 nya ord. Det gav 2,5 sida.

En redigeringsdag senare är jag i valet och kvalet om hela 7 sidor ska bort. Det är ett helt kapitel.

Men idag arbete. Jobba duktigt två dagar sedan fyra dagar ledigt för påsk. Tack och lov för påsk. Det ger tre oplanerade dagar att skriva och redigera på. Dessutom, eftersom det är påsk har vi påsklov från utbildningen och alltså inga uppgifter att göra den här veckan. Yay!

 

6 reaktioner på ”Radera! Radera?

  1. Sådant är skrivandet: texten växer, bara för att dra ihop sig igen. Var inte rädd för att radera! Spara det du raderar någonstans, för sinnesfridens skull, men det har åtminstone inte hänt mig att jag någonsin återinfört någonting som jag en gång tagit bort (tror jag).

    • Jag sparar om dokumentet varje dag, så om jag tar bort något finns alltid de tidigare versionerna kvar. Supertryggt. Och gör jag stora ändringar markerar jag det dokumentet extra. Men du har rätt. Det jag tar bort, det tar jag sällan tillbaka. Nu är mest frågan om något på dessa sju sidor behöver pytsas ut på andra ställen. En påskuppgift. 🙂

  2. Jag hoppas hinna skriva mer under påsk, ska bli så skönt att komma bort lite!

    Håller med Elin ovan, spara det du raderar någonstans! Man vet aldrig när det kan behövas 🙂

    • Då håller jag tummarna för en påsk med mycket skrivtid för dig med 🙂
      Och jo, jag sparar alltid allt. Inget slängs. Däremot märker jag att när jag väl tar bort något är det sällan jag använder det senare. 😉

Kommentera

