En smakebit på söndag – Markus av Trolyrien

Dagens smakebit hos Mari blir från en fantasybok för barn cirka 12-15 år (tycker de där med målgrupp är svårt). Jag fick Markus av Trolyrien av självaste författaren Joseph A Davis som rec.ex. för någon dryg månad sedan, men med skoluppgifter, annan litteratur och annat som jag varit tvungen att ta tag i har jag inte kommit mer än till sidan 22.

Smakebiten är från sidan 20.

Inte kommer jag ha tid att läsa den här nu i veckan heller, för på utbildningen ska vi läsa Linn Ullmans De oroliga och göra en uppgift, en bok jag på något sätt missat helt och inte alls vet något om. Ibland är det bra att inte ha några förutfattade meningar, men ibland kan det vara lite roligt att veta vad en har framför sig.

Trevlig söndag på er!

 

13 reaktioner på ”En smakebit på söndag – Markus av Trolyrien

      • Jag hoppas jag kan tycka om den. Hittills har kurslitteraturen vi fått tilldelad oss inte alls fallit mig i smaken. Även om den gett en stunds intressant eller tanke-
        och känsloväckande läsning. Men det hade varit kul att gilla den också 😉

  1. Ålderskategorisering är jobbigt och jag har börjat se dem mer som en rekommendation, som fungerar mer som ”inte yngre än” än ”inte äldre än” 🙂

Kommentera

