ESC är över, igen

Gammal och trött som en är tar det på krafterna att sitta uppe halva nätterna och följa omröstningen i ESC. Händer väl annars bara att jag är uppe så här länge på nyår. Men det var värt väntan att få se sista resultatet, folkets röster. Förra året sabbade folkets röster hela ordningen och Ukraina tog hem segern över Australien och Ryssland som jag tycker hade låtar som var flera gånger bättre. Men i år var rösterna samstämmiga. Portugal var landet som fick flest röster av både jury och folk. Yay!

Annars är det en seg helg och en seg söndag. Jag har gjort uppgifter för utbildningen utan att bli helt färdig. Jag har inte lagt mycket tid på manuset då annat varit inbokat, men fick skrivit om ett parti så det blev mer gestaltande i alla fall. Är trött! Jag har inte städat men lyssnat på andra favoriter i tävlingen, som Belgien. En lågmäld låt, men utan att vara en ballad. Så snygg! Och det tyckte visst fler än jag då den hamnade på en fjärde plats.

Vad har ni andra gjort? Skrivit? Varit sociala? Kanske röstat på någon ESC-låt? 😉 Hur som helst, hoppas ni haft en fin helg.

De här sötnosarna träffade jag idag
11 reaktioner på ”ESC är över, igen

  1. Min helg har varit jobbjobbjobb på brödjobbet, men nu börjar MIN helg, i TRE dagar!!! 🙂 ska bli så skönt! Och har planerat lite skrivande med. 🙂
    Kan tyvärr inte kommentera esc så jag inte sett det på en väldans massa år… jag vet inte ens vilket Sveriges bidrag var. 🙂 men man lär väl höra det vinnande bidraget vad det lider i sommar antar jag. 🙂

    • Jag jobbar så att jag har ungefär varannan fre ledigt också och älskar de långa helgerna.
      Äsch, Sveriges bidrag var aldrig nåt jag föll förr i år (även om det kom på 5:e plats). Du har inte missat nåt 😉

  2. Väldigt dålig koll på ESC här 🤔 Men vilat och skrivit har jag iaf gjort, eller mest kapat, men det är ju också att skriva, eller nåt 😄 Kul att du hann med lite jobb på manuset under det som annars ser ut att ha varit en upptagen helg. Hoppas du får en bra vecka!

  3. Jobbigt att vara trött, hoppas du snart blir piggare👍Jag såg inte Eurovision men vad jag förstod så hade Portugal aldrig vunnit innan och det tycker jag är den allra roligaste segern (förutsatt att det var en bra låt förstås men det brukar ju vinnarlåten vara😉). För mig blev det mycket utevistelse i helgen, underbart! Har inte skrivit på fem dagar av olika anledningar men i dag kommer jag få flera timmar ostörd i min skrivskrubb och är laddad. Ha en fin start på veckan😊

    • Tröttheten är väl rätt starkt kopplad till att jag var uppe för länge och vaknade för tidigt efter ESC. Kommer säkert ikapp snart. 🙂 Låter skönt med att ha varit ute mycket i helgen. Hoppas du fått en fin skrivdag.

      • Aha, var det esc som var boven, ja, då tror jag på en snabb återhämtning 😉Jag blev störd ganska många gånger i skrivskrubben men skrivandet flöt på väldigt bra ändå.Ha en fin, och hoppas jag, pigg dag😀

  4. Har skrivpaus, firar i stället en hel massa födelsedagsbarn nu i maj 🙂 Hade stoppat i säng barnet efter ett av alla dessa kalas och hamnade framför ESC, trots att jag inte tittat alls innan på deltävlingarna. Tyckte mycket om Belgiens bidrag, kändes skönt avskalat mitt i all svulstig schalger 🙂 Även om vinnaren inte var en favorit så tycker jag om att både juryn och tittarna var överens om vem som skulle segra!

    • Födelsedagskalas lät kul 🙂
      Belgiens bidrag tycker jag bara bättre om för varje lyssning. Och visst känns det liksom bättre att en låt vinner som både jury och tittare föredrar. Som någon sorts rättvisa 😉

Kommentera

