Läsa innantill… not so enkelt like it verkar

Här nu på kvällen efter att ha packat väska och städat halva lägenheten går jag lite käckt igenom uppgifterna vi har för avslutande träffarna på utbildningen och inser att jag blandat ihop ungefär allt. Och by the way – nej! – kursen är inte på engelska. Men rubriken behövde gestalta mitt förvirrade tillstånd i vilket jag mixat ihop så kallade handledargrupper och tvärgrupper och de uppgifter som ska redovisas i dem, och att jag nu dessutom lyckades läsa in mig på fel uppgift. Jag som aldrig tar miste på sådant här. Eller snarare, aldrig tar miste. Punkt!

Jag ger upp.

Varför blev det nu så här då? Jo, för att allting heter likadant. Metod-något hit och metod-något dit, läsning-något hit och läsning-något dit. (Med samma avslutande uppgiftsnummer på det hela.) Ibland är det bara så, en fixar inte att läsa innantill och följa instruktioner helt enkelt. Jag behöver sommarlov!

 

4 reaktioner på ”Läsa innantill… not so enkelt like it verkar

  1. Förstår dig så väl. Jag behöver också sommarlov nu, eller semester iaf, sommarlovens tid är sedan länge förbi.. 😦 Just nu jobbar jag bara 4 dagar i veckan men det räcker liksom inte för att vara pigg och motiverad på jobbet. Lägg till det lite osäkerhet kring anställningen så vill man mest dra iväg till något soligare land och glömma allt vad jobb heter 🙂

    • Precis! Instämner i allt. Har förstås en ”riktig”semester att se framemot. Om en månad! Och jobbar 80% men jag vill få mer timmar till hösten och vet inte om det går att ordna… Skulle gärna ligga på en strand nu och dränka mina sorger i ett gäng böcker. 😉

Kommentera

