Drama hos frisören

Efter jobbet hade jag bokat tid hos frissan. Eftersom jag slutade jobbet lite tidigare åkte jag förbi salongen för att se om det kanske gick att få håret klippt något tidigare. Men, drama! Två frisörtjejer hördes bli allt högljuddare bakom väggen bakom disken och han som tog emot mig blev inropad dit innan jag hann säga mitt ärende.

Tur det. För sedan dundrade ena tjejen ut, rödgråten och efter några höga tillrop(!) mot den andra. Han som tog emot kunder tittade liksom förvirrat och ursäktande på mig och jag öppnade munnen för att säga att jag vill bli klippt tidigare, men insåg att jag nog inte vill bli klippt alls. Skulle någon av de tre tjejerna verkligen klara en klippning i sitt upprörda tillstånd? En stormar ut, en annan likaså och han efter henne. En tredje svarar i telefonen efter att jag jag gjort en viftande gest åt henne att ta det före mig. Jag behövde tänka igenom vad jag skulle säga. Fråga om en klippning nu? Nä… Komma tillbaka om en timme för tiden jag bokat…?

Jag bokade om och beslutade mig för att det får vara färdigklippt där. Min favorittjej har ändå slutat och den ena tjejen som stormade ut klippte mig en gång och blev sur när jag påpekade att jag ville ha en liten, liten förändring av hur hon hade klippt frisyren.

Så nu går jag runt här med mitt ovanligt långa hår och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Typiskt.

 

7 reaktioner på ”Drama hos frisören

  1. Det där låter ju som det kunde passa väldigt bra i en bok 😉
    Skämt och sido, förstår dig, jag hade gjort likadant. Jag klippte mig faktiskt igår, men den frisörskan jobbar helt ensam på sin salong så där blir det inget drama av den där karaktären i alla fall 🙂
    Hoppas det löser sig med håret, men säkert tog du rätt beslut, för om du låtit klippa dig hade det kanske slutat ännu värre 😮

    • Jag hade svårt att tro att det verkligen hände. Var som att befinna sig i en dokusåpa. Jo, det var rätt tänker jag. Även om det hade varit skönt att bli av med de slitna topparna innan morgondagens midsommarfirande. 😉

  2. Gräla inför kunder…nja, då hade nog jag med bokat av tiden och gått omkring med mitt långa hår en tid. Håller med Eva-Lisa, det låter som en scen ur en bok 🙂

  3. Men gud, haha, det låter verkligen som ett upplägg för en bok. Frisörkrimi. Det kanske var de som inspirerade till Sarenbrants bok? Jag förstår din reaktion, skulle ha gjort samma sak. 🙂

    • Själv har jag alltid tyck det är nog så spännande att gå till frissan (obekväm tystnad, pinsamma frågor om vem som egentligen klippte senast -vad betyder det? – och känslan av att håret ska borstas av skallen) så jag behöver inte mer spänning på det. 😉 Frisörkrimi, ja. Snarare tycker jag frisörskräck vore något. Ett öra här och ett öra där… Så tänkte iaf jag det kunde bli om jag satte mig i stolen efter det dramat. 😃

Kommentera

