Läser, redigerar, turistar

Jag har påbörjat redigeringen av manuset efter kommentarerna från testläsare. Funderar på ord, funderar på meningar. Funderar.

Jag har testläst manus och lärt mig jättemycket av det. Tycker dessutom att testläsning är mycket roligt. Och stort plus – det hjälper mig att se min egen text.

Jag har varit turist i min egen stad. Bland annat besökt Vrångö i södra skärgården. Tyvärr inga bad eftersom vattnet var för kallt.

Jag har fixat lite hemma. Det har till exempel gjorts en ommöblering i vardagsrummet. Något jag velat göra länge, och äntligen… Gäller bara att vänja sig vid det nya också.

Jag har börjat läsa Harry Potter. Det är ju tjugo år sedan första boken kom ut. Jag började läsa böckerna några år senare, så om jag minns rätt kunde jag ta de tre första i ett svep. Och vilken upplevelse! Minns fortfarande hur jag längtade efter nästa och nästa i serien och hur tomt det blev när serien var slut.

Jag har tagit bilder. (Fotar sällan den egna staden, men till bloggen så…) Ibland är Göteborg väldigt grått.

Men oavsett kan det vara väldigt fint. En måste inte alltid åka så långt för att njuta av omgivningarna. Fast visst längtar jag efter en riktigt solvarm sommar med många tillfällen till bad. Och det är det ju liksom ingen garanti att en får i Sverige. Än så länge håller jag tummarna.

2 reaktioner på ”Läser, redigerar, turistar

  1. Håller med, somrarna i Sverige kan bli fina, men de kan också bli en disaster… man vet aldrig vilket. Därför brukar jag alltid vilja fly utomlands åtminstone delar av semestern. 🙂 just nu känner jag att jag fått lite FÖR mycket av det goda, i.e sol. Blir att läsa i skuggan idag.
    Har varit till Gbg ett par gånger och minns det som fint. Fast det var hemskt länge sedan nu. Bortsett från det allra senaste besöker, när jag tänker efter, på bokmässan 2013 när nittio släpptes. Men då såg jag ju bara mässan. (Var där över dagen bara)

    • Tre år i rad har vi varit i Spanien första veckan i juni, men inte i år… Planerar för något i höst istället, oavsett hur fint det än må bli här. 😉
      Gbg med turistögon är nice. Och även jag som göteborgare har mina svarta fläckar, områden som är fina men som sällan/aldrig besöks. Som södra skärgården. 🙂

Kommentera

