Supersociala veckan

Smallville

Skam och Smallville, två perfekta tv-serier att ägna sig åt istället för att redigera sitt manus. För tja, det är lite det jag gjort när jag kunnat redigera manuset under veckan. Jag har faktiskt även varit mer social än vanligt. Veckan inleddes med middag och sällskapsspel hos vänner, fortsatte med träning och dagen därpå en tur med andra halvan för att plocka björnbär (lite tidigt fortfarande, men vi fick ihop till en paj) och på torsdagen AW med vänner. Med all tid i världen för att redigera på fredagen – som var en ledig arbetsdag – blev det istället flera avsnitt Skam, och ja, Smallville. Precis som igår. En dag som avslutades med en mycket trevlig 60-års fest.

Skam

Ibland behövs pauser, så är det bara. Men ibland är det uppskjutarbeteendet som slår till. Jag hoppas det låter mig vara den här veckan, som är en helt vanlig vecka. Och inga sociala aktiviteter direkt mer än ett träningspass. Att jobbet däremot börjar på ”riktigt” med att alla kollegor är på plats är väl något som kanske kan påverka hur pigg jag kommer vara om kvällarna. Bra med en lugn vecka alltså, på alla sätt och vis.

10 reaktioner på ”Supersociala veckan

  1. Låter som en trevlig vecka tycker jag😊Ibland är det svårt att veta vad som är uppskjutarbeteende eller inte men oavsett vad det är kanske det behövs ändå. Ska försöka ha lite uppskjutarbeteende dagarna som kommer och vara lat… 😉

    • Det har varit en mycket trevlig vecka. Passade bra första arbetsveckan också. Gjorde hela tillbaka-till-jobbet-oviljan lättare att hantera. Tycker det låter som en bra plan att vara lite lat nu. 😉

  2. Vilken skön plan!
    Och gällande det där med att skjuta upp… eller vad man nu ska kalla det: Jag försöker att tänka ”vad behöver jag nu?” och lyssna på det. De flesta av oss har en röst som viskar till oss om latmasken… särskilt vi som inte alls är lata. Men behöver du tanka Smallville och Skam så är det precis det du ska göra tycker jag, utan dåligt samvete.
    Ha en fin första arbetsvecka efter semestern!

    • Jag tror också vi behöver olika saker och när det här betendet tar över är det det som behövs. Dessutom, en kan ju inte göra allt. Är jag social finns sällan tid eller ork över samma dag/kväll för skrivande. 🙂
      Tack! (Fast det är andra arbetsveckan. Förra var jobb plus megasociala kvällar. Så gör jag ytterst sällan pga för lite energi efter jobbet, men första veckan gick bra då jobbet var superlugnt.)

Kommentera

