Fortsatt uppskjutande av goda anledningar

Fortsätter uppskjutarbeteendet lite lätt. Igår blev det redigering en halvtimma i alla fall, vilket innebar ett halvt kapitel som jag gjorde några mindre justeringar i.

Idag galen huvudvärk. Dels på grund av vädret som varit galet tryckande, dels på grund av att vara tillbaka i arbetet som är lite tokigt med chefsbyten och nyanställningar i personalgruppen. Flera saker att få huvudvärk av alltså. Och då får jag det. För sån är jag.

Så fortsatt dåligt med redigerandet så här på början av veckan. Däremot har jag läst desto mer. Harry Potter and the Goblet of Fire är snart slut, bara knappa hundra sidor kvar. Och eftersom det var några år sedan jag läste den sist, och sett filmen minst en eller två gånger därefter förvånas jag över en del ändringar som jag inte mindes mellan bok och film. Som hur vissa karaktärer lyfts fram i filmen, som fått stå tillbaka i boken… Intressant det där med film- vs bokformatet. Roligt också att läsa något som jag trodde mig ha koll på och upptäcka bitar jag helt glömt bort. Nästan som att läsa en ny bok… 🙂

 

8 reaktioner på ”Fortsatt uppskjutande av goda anledningar

  1. Hoppas du får ordning på huvudvärken, det är jobbigt med röra på arbetet.
    Skönt iaf att du kunnat läsa.
    Film VS bok är intressant, nästan alltid är den enda bättre än den andra… och som bokmänniska föredrar jag nästan alltid böckerna och min egen fantasi som får löpa fritt 🙂

    • Röran kommer bli mindre rörig. Synd bara hur illa vissa påverkas av den. Det, att se andra tycka det är jobbigt, påverkar mig nog mer än röran i sig… 😉
      Jag föredrar oftast filmen före boken. När jag såg HP som film byttes mina bilder mot filmens och jag minns inte ens hur jag föreställde mig karaktärerna innan!

  2. Har också påverkats av det tryckande vädret (är i stockholm). Det påverkar en verkligen. Hoppas huvudvärken blir bättre ❤
    Så spännande att läs som Harry Potter serien. Det vill jag med 🙂

    • Tråkigt att du också känner så vid kvalmigt väder. För mig har det alltid varit så. Bara att stå ut liksom.
      Jätteroligt att läsa om HP. Blir lite som en sorts studie av böckerna också, iaf när jag kommer ihåg att tänka på vad jag läser och inte bara uppslukas helt och hållet. 😀

  3. Får lust att läsa om de där böckerna, även jag – har gjort det en miljon gånger, men det var ett tag sedan nu. (Jag brukar f.ö. öva läsning på andra språk genom att läsa just HP i översättning – kan rekommendera detta för språkinlärning!) Föredrar böckerna framför filmerna alla gånger!

    Hoppas att jobbet känns lugnare nu och att det inte blivit någon mer huvudvärk sedan inlägget.

    • Vad smart att använda en bok en är bekant med för att öva språkinlärningen (tyvärr har jag tappat för mycket av spanskan för att klara HP i nuläget, men kanske jag kan plocka hem det igen…). Och även om jag läst dem flera gånger får jag liksom inte nog. De är magiska!
      Huvudet aningens bättre tack! 🙂

Kommentera

