Frågor, Om att läsa

Bokbloggsjerka – Längtansböcker

Annikas bokjerkaVeckan går snabbt och nu är det fredag och bloggjerka igen 🙂 I bokbloggsjerkan hos Annika den här helgen ställer hon oss frågan: Vilken bok/vilka böcker längtar du mest av allt efter just nu? 

En bok jag kommer att tänka på genast är  Lisa Bjärbos och Johanna Lindbäcks Vi måste sluta ses på det här sättet, som de har skrivit tillsammans. En bok som beskrivs som en ung-vuxen-roman då karaktärerna går sista året på gymnasiet. De är alltså lite äldre än de båda författarnas karaktärer brukar vara.

Jag längtar också efter böckerna inom Barn- och ungdomslitteraturkursen. Kanske inte efter böckerna för de minsta, men det kan nog bli riktigt kul med en del av bilderböckerna. Först ut är Lennart Hellsing med Sjörövarbok. Gittan-böckerna ser jag också fram emot.

Tror det här kan bli en riktigt bra läshöst, helt enkelt.

 

28 reaktioner till “Bokbloggsjerka – Längtansböcker”

  1. Jag har inte läst något av författarna tidigare men ”Vi måste sluta ses på det här sättet” blev jag nyfiken på 🙂

  2. Du får hålla tummarna bara för att det inte är allt för bra böcker på kursen, tyckte analyserandet av böckerna gick lite för långt ibland och förstörde läsningen – och så kan det ju inte vara! 🙂

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.