Tre på tre ännu på noll

Hängde på Pocketlovers Tre på tre utmaning att läsa tre böcker på ett tema under sept, okt och nov. Och det har inte gått bra. Första boken jag vill läsa är En man som heter Ove. Alldeles i början av september reserverade jag den från biblioteket. HA! Den kan jag nog få vänta på ett tag till. Kollade lånestatusen för några dagar sedan och såg att jag var reservation 33 av 66.

en man som heter oveInte tänker jag köpa den heller. Vi har precis gjort i ordning vårt lilla bibliotek, vilket förut var mörkbrunt, en färg vi tänkte göra oss av med snabbt efter inflytt – tog bara 3 år. Men då har vi visserligen renoverat resten av lägenheten innan. Hur som helst. Rummet som nu nästan är i ordning består av låga bokhyllor och det behövs fler. Samtidigt vill varken jag eller andra halvan min, göra rummet för crowded, alltså ska böcker inköpas med viss försiktighet. Lycka till med liksom. Ove får helt enkelt väntas ut tills han står där och väntar på mig i bibliotekets reservationshylla.

Puh, vad mycket text det blev när jag bara ville ha sagt att Ove är populär. Varför köper biblioteken inte in fler exemplar när en bok är mycket efterfrågad? Eller har de kanske redan gjort det, men det hjälper liksom inte…? Nåväl. Jag väntar.

 

6 reaktioner på ”Tre på tre ännu på noll

Kommentera

