Bokbloggsjerka – Hur och var blir det inlägg

Annikas bokjerkaI helgens bokbloggsjerka önskar Annika att vi skriver om hur vi får till våra inlägg och var.

Förut, under mina två nyligen avslutade pluggår, skrev jag mest hemma och på datorn. Nu när jag jobbar igen är hemmatiden mer knapp och jag får ihop något inlägg på mobilen eller på någon jobbrast då och då. Fast jag föredrar att skriva hemma.

Hur jag gör för att få till inlägg är ju lite svårare att svara snabbt på. Men funderingar kring det jag läser och ämnen som handlar om böcker på något vis försöker jag fånga i utkast. Men det går sådär. Liksom tankar om skrivprocessen, som också kan vara svårt att få på pränt. Enklast är att skriva omdömen om lästa böcker. Den sortens uppgift har ju rätt så tydliga ramar och mål om man säger så 😉

Var det svar på frågan? Hm… Får se vad ni andra sagt och precis som Annika efterfrågade kanske jag kan få lite inspiration och tips. Känns som jag kan behöva det.

En reaktion på ”Bokbloggsjerka – Hur och var blir det inlägg

Kommentera

