Frågor

Bokbloggsjerka – Fem mille rikare

Annikas bokjerkaHelgens jerkafråga från Annika fick mig att drömma om hur livet skulle kunna vara, sedan insåg jag att det är rätt bra. Hon frågar vad vi gör om vi vinner fem miljoner kronor.

Skulle gärna vilja ha ett litet ställe i Spanien, så det skulle jag vilja börja kolla upp. Stad, kust, osv…

Annars är jag nöjd med lägenheten vi har, även om jag tycker att den kunde ligga centralare, men om jag inte vill bränna alla pengarna på att flytta till centrum och en likvärdig lägenhet får jag bo kvar. Då har jag ett gäng pengar att hitta på nåt för. Böcker och film, tv-serier och bio är nöjen jag aldrig kan få nog av så på det kan jag lägga en del.

Hm… Trodde aldrig att frågan skulle vara så här svår. Jag skulle slippa kravet på att hitta ett heltidsarbete när jag är klar med studierna, min andra halva (maken alltså) skulle kunna gå ner i arbetstid, vara ledig ett tag, plugga eller vad han känner för. Vi skulle kunna göra resorna vi vill göra, åka på spa och gå ut och äta helt utan att tänka att det här blir dyrt – har vi råd?

Jag skulle kunna byta arbetsinriktning, arbeta halvtid, förfoga mer fritt över min tid, vara volontär (och om jag inte vill ge av min tid kan jag ge av mina pengar) och skriva som nu när jag pluggar och ha det rätt bra helt enkelt.

 

7 reaktioner till “Bokbloggsjerka – Fem mille rikare”

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.