Frågor, Om att leva

Bokbloggsjerka – Speglande boktitel

Annikas bokjerkaFredag och tid för Annikas jerka. Yay. Allt för att jag igår slutade mitt jobb och börjar nytt på tisdag. Yay för det med 😉

I helgens bokbloggsjerka ställer Siri fråganAv böckerna i din bokhyllan, vilken titel beskriver dig bäst?

Ingen enkel sak. Jag fick titta runt lite och landade för Paulo Coelhos Veronica bestämmer sig för att dö. Och nej, jag har inte bestämt mig för att dö. Bäst att få det klargjort så ni slipper oroa er. Men titeln passar bra för när jag bestämmer mig för något brukar jag se till att få det gjort eller planerar för hur det ska bli möjligt… Jag har långtgående mål som jag tror att jag kommer förverkliga. Kortare mål är lättare att ta tag i. Och jag brukar som sagt göra det jag bestämt mig för.

veronica bestämmer sig för att dö gellarBoken Veronica bestämmer sig för att dö har jag förresten inte läst, men jag såg filmen med Sarah Michelle Geller i huvudrollen. En jättefin film. Jag ville först inte se den alls (trodde den skulle vara jättejobbig), men oj vad glad jag blev för att jag såg den. Ångrar det inte. Jag har faktiskt inte sett om den av rädsla för att förlora den där fantastiska känslan från första titten.

Då får jag se om ni andra lyckats hitta titlar som beskriver er. Trevlig fredag och helg!

 

17 reaktioner till “Bokbloggsjerka – Speglande boktitel”

  1. Målmedvetenhet är ju någonting som jag upplever att många har svårt med, särskilt de långsiktiga. Och planering är ju jätteviktigt när det gäller skrivande 🙂

  2. Filmen är fantastisk, men jag hade fruktansvärt svårt för boken. Så pass svårt att jag har svårt att tänka mig att läsa något mer av Coelho.

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.