Frågor

Bokbloggsjerka – Bokkonton med boktips

Annikas bokjerkaDå var det dags för bokbloggsjerka, idag en dag senare än vad jag brukar. Jerkan gäller fredag till måndag och Annikas fråga för den här gången lyder: Har du ett konto på Boktipset, Goodreads eller båda? Vilken av dem är bäst och varför?

Jag har Goodreads men använder det sällan. Tycker dock det är roligt med nyhetsbreven och de intervjuer med olika författare som kan läsas där. Annars får jag så otroligt många bra boktips bara genom att läsa bloggar, det räcker mycket långt för mig.

Det andra kontot Boktipset har jag aldrig varit inne på. Som sagt, tycker jag får förslag på böcker ändå 🙂

goodreads

 

 

6 reaktioner till “Bokbloggsjerka – Bokkonton med boktips”

  1. Ja, intervjuerna är roliga. Den med Tahereh(?) och Ransom Riggs var så rolig att jag skaffade hans bok direkt

  2. Bloggar är ju ett bra sätt att få boktips! Förut kunde jag googla ”liknande böcker” som något jag verkligen gillade, men jag tycker goodreads är mycket smidigare än egna sökningar :p

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.