Frågor, Om att läsa

Bokbloggsjerka – Favoritförfattarduos

Annikas bokjerkaLussefredag, lite omväxling mot vanlig fredag och mysigt med luciasånger på tv:n. Bokbloggsjerka som vanligt dock hos Annika. Frågan idag: Vilken författarduo tillhör dina favoriter? (Alternativt: finns det någon författare vars böcker du har gillat både under författarens riktiga namn såväl som dennes pseudonym)?

I det här trädetFörst tänkte jag att jag läser väl sällan författarduos, för att börja fundera. De första jag kom på som jag verkligen gillat är Katarina Kieri och Per Nilsson, som skrivit I det här trädet,  en fin ungdomsroman om att våga och hitta sina känslor och sig själv.

Sedan var det stopp i några sekunder innan jag skrattade till. Men hallå liksom, vad har jag precis läst ut? Jo, Nyckeln! Mats Strandberg och Klara Bergmark Elfgren är ju så klart min andra favoritförfattarduo med sin fantasytrio om Engelsfors. Som om jag kommer vara den enda som svarat dem. 🙂

 

15 reaktioner till “Bokbloggsjerka – Favoritförfattarduos”

  1. Det tog lite tid även för mig innan kronan trillade ner, men det är väl så med mer eller mindre självklara svar…. Har iofs inte läst Nyckeln ännu, men vågade mig på att utnämna dem till favoriter. Få se om det håller hela vägen eller om dom trillar ner från sin position när jag läst den. 😉

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.