Frågor, Om att läsa

Bokbloggsjerka – Mitt bokliga löfte

Annikas bokjerkaDet här är Annikas sista bokbloggsjerka för året, vilket känns helt märkligt att säga, eller jag menar ju skriva 😉 Sista för året… Är året redan slut? Hm, det gick snabbt. 10 januari är hon tillbaka med jerkan i alla fall. Sista frågan då:
Den självklara frågan torde nog vara vad ni önskar er i julklapp, men det förutsägbara är en aning tråkigt tycker jag. Därför tänkte jag grilla er i ämnet om vad som kommer att bli ert bokliga löfte 2014.

Bokligt löfte… Om man kan säga att redigera klart ett manus ska vara ett bokligt löfte, så tycker jag att det passar in här. Klar med manus, och då menar jag i början av året. Inte att ägna hela året åt det.

Annars tänker jag mig att ett löfte kan vara att jag verkligen ska läsa böckerna under litteraturvetenskapskursen med öppna och nyfikna ögon. För när det kommer till litteratur som jag känner mig skeptisk emot, kan jag har svårt att övertyga mig själv om att läsa klart och jag kan känna irritation under läsvägen, för att boken kanske är svår att tycka om eller vad det nu kan vara. Så ge böcker jag ogillar, eller tror att jag ogillar, en chans.

 

12 reaktioner till “Bokbloggsjerka – Mitt bokliga löfte”

  1. Hoppas du lyckas göra klart manuset i början är året:). Jag har ibland svårt att ge böcker jag tycker verkar ointressant en chans så det är ett bra löfte;).

  2. Tycker det där med att ge böcker en chans låter som ett bra löfte, ibland behöver man bara byta ögon för att boken plötsligt ska betyda något 🙂

  3. Håller tummarna för att det går bra med manuset och att du får det klart! Intressant att våra andra löften påminner lite om varandra ;). Jag behöver bli lite bättre på att lägga böcker ifrån mig, men jag tycker att det är ett väldigt bra löfte att ge böcker fler chanser för man kan upptäckta guldkorn på det sättet. 🙂

  4. Manus låter som ett spännande och intressant löfte! Och det där att läsa utanför bekvämlighetszonen med öppna ögon, det behöver jag träna på!

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.