Frågor

Bokbloggsjerka – Bästa boken

Annikas bokjerkaDagförvirringen är större än vanligt men tack och lov så hjälper Annikas bokbloggsjerka till att hålla ordningen. Frågan för helgen är:  Vilken är den bästa bok du har läst hittills i år? 

Det var enkelt, skönt med sådana frågor ibland 😉

jane_eyre-bronte_charlotte
Jane Eyre av Charlotte Brontë.

Jag hade velat läsa denna klassiker länge och litteraturkursen såg till att det blev av. Om du vill veta mer om boken kan du läsa här.

Trevlig helg på er!

 

21 reaktioner till “Bokbloggsjerka – Bästa boken”

  1. Jag läste Emily Brontës Svindlande höjder för ett tag sedan och tyckte sådär, en kanske skulle testa systern Brontë. Trevlig helg!

  2. Jane Eyre blev jag inte alls imponerad av, men det beror förmodligen på att historisk romantik inte alls är min genre 🙂

  3. Älskar Jane Eyre. Jag har läst den flera gånger. Har också köpt den senaste pocketutgåvan (den du har på bilden). Så ännu en omläsning väntar!
    /inger

  4. Det är så lätt att dessa klassiker bara står och står i ens hylla, för det är så synd att nyare böcker får läsas före och klassikerna som är gamla kan väntas med att läsas.. Jane Eyre är en fantastisk bok! Kul att du uppskattade den väldigt mycket! 😀

  5. Den ligger i min att-läsa-hög, tillsammans med böcker av hennes systrar, ska bara få tiden att läsa dem…

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.