Frågor

Bokbloggsjerka – Som en spin off

Annikas bokjerkaBokbloggsjerkan för helgen är lite klurig tycker jag. Annika undrar följande: Kan du berätta om någon bok/några böcker som beskriver kända berättelser ur någon annan huvudpersons synvinkel?

four divergent rothHm… Eftersom Annika nämnde det exempel med Jane Eyre som jag först tänkte på så får jag ta ett som handlar om lite mindre kända böcker än de stora klassikerna.

Veronica Roths dystopiska trilogi Divergent, Insurgent och Allegient fick ju tillskott av en bok, som är en samling noveller, där världen och allt som händer beskrivs ur en annan karaktärs synvinkel. Så mitt svar blir Four.

Trevlig helg alla!

16 reaktioner till “Bokbloggsjerka – Som en spin off”

  1. Den här är flitigt lånad på bibblan har jag märkt. Tänkte jag skulle se Divergent filmen och sen får jag se hur jag göra med läsningen…… 😉

  2. Jag tycker annars att det går alldeles bra att lyfta fram exemplen också, eftersom jag gärna ser att folk skriver vad de gillar – eller inte gillar – med boken. Eftersom det var mitt förslag så tog jag mig friheten att skriva lite längre om exemplen, men skulle gärna läsa andras åsikter. Så låt komma: vad tyckte du om Wide Sargasso Sea? Trovärdig? Eller en galen kvinnas försök att rentvå sig?

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.